الاستخارة غيرت حياتى باسورد أنا وطفلى أنت فى مرأة الأخرين تمنيت تعلم العمرة بالصور حملة التضامن مع غزة






إضافة رد
 
أدوات الموضوع
غير متواجدة حالياً
 رقم المشاركة : ( 1 )
dr_marwa
رقم العضوية : 1741
تاريخ التسجيل : Oct 2008
الدولة :
العمر :
مكان الإقامة : ام الدنيا بلدى حبيبتى مصر
عدد المشاركات : 3,320 [+]
آخر تواجد : [+]
عدد النقاط : 10
قوة الترشيح : dr_marwa is on a distinguished road
الأوسمـة
بيانات الإتصال
آخر المواضيع

التوقيت
Tanbeh عارفه يعنى ايه تكونى بنت ؟؟

كُتب : [ 17 - 04 - 14 - 12:03 PM ]



عارفه يعنى ايه تكونى بنت ؟؟

يعنى تصونى اخلاقك ادبك احترامك الاحترام ابدا مش بطولة لسانك

يعنى تعرفي معنى الطريق مش معاكسة حلوة وجملة حلوة ويالطيف

البنت عفة وحسن ودلال مش ماشية صايعه وعقد وخلخال

ايوة لازم تبتسمى وتضحكى بس استنى كله بحساب

مش تمشي فاتحه بوقك ابدا ده ماسموش كلام



عارفه يعنى ايه بنت؟؟
يعنى تكونى حلم كل الرجال مش بس حلم فلان وعلان

يعنى مش برفن جايب اخر الشارع وتقولي جذاب بكرة تطلعى لربنا وتدوقي عذاب

وشك مش لوحة رسم يااختاه

اصل ال بترسميله ده بالالوان مسيره هايغسلك وشك ويقولك يا اعووذ بالله

يعنى الانوثة مش كلمة ناعمة في التليفونات ولا نظرة هادية ومقابلة وحكايات



عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى حجابك يستر عوراتك من الناس مش تبقي كده اهلا كل الناس

يعنى ال يقولك طولتى الطرحة ليه قوليله موضة . موضه ؟!! ايوة موضة

هو مش السلم والواح الرسم عالوش موضة ولا اللبس القصير الفاضح عادى دى مزة

والحجاب الطويل دى شيختنا جات شيختنا راحت

يعنى لما حد يقولك اخيي اللبس ده واسع عليكى ومش لايقلك ماتزعليش

انتى عند ربنا احلي من ملايين قوليله انا عندى امانة وجسمى كله امانة

شيلاه للانسان ال هايكون حلالي وابداا مش للعرض او التصوير


عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى تستنى حلالك يمكن يتأخر شوية اتنين بس افتكرى <<ان الله مع الصابرين>>

طيب هاتكلمى فلان وتمشي معاه ويطلع عليكى كلام قد كده وفي الاخر تقوليلي راجل


ده ال هو ازاى ده اصلا لو قولتيله اختك ماشيه مع واحد وقالك عادى ده بقا مواليد برج البغل


اصل الراجل ال بجد عارف طريق بيتكم ماتسألنيش ازاى وقال علي رأى المثل ال يسال مايتوهش ياعنيا


يعنى لما يجيلك رقم غريب بعد نص الليل مش لازم توريله المواهب وتلمى عليه الجيران


ولالالا لازم انك تتنحنحى عليه لاياختى انتى تفتحى وتسكتى سمعتى صوت ولد اقفلي صوت بنت اتكلمى


عارفه يعنى ايه بنت؟؟

يعنى لما تدخلي تشتري من محل انتى داخله علشان تشتري الحاجة وتعاينيها مش تعاينى ال واقف يبيع

مش مستنيانى اقولك انه هايشتمك لما تهزرى معاه لا يااوختى ده ماهايصدق هو حد يلاقي تسليه ومش يتسلي


طول مانتى جوه انتى مقطعة السمكة وديلها مجرد ماتخرجى انتى بيكى وعليكى


يعنى وانتى ماشية صوتك علي قد ودن صحبتك اصلها مش شياكة ياحببتى ل لفت الانظار ماهو الحمار صوتوا عالي #وصلت


يعنى تراعي ربنا في بنتك .بنتى؟!! ايه ده انا لسه صغيرة لا ياحببتى انتى نسيتى انه ((كما تدين تدان)) ولا هاتقولي لا ده انا كنت صغيرة لما اكبر ابقي اصون تصرفاتى


كما تدين تدان <3 هاتلف تلف وترجعلك ولو بعد ميت سنة اصل ال عند ربنا مش بيرووح


صونى بقا اخلاقك وصونى بيت اهلك وبنتك وخليكى حلم كل انساان خليكى ماسة ومش تسمحى لاى حد يقول عليكى غفر خليكى انتى البنت ال تكتم لسان اى حد يفكر يقل من قيمتها من مجرد مايشوف احترامها :*


حافظى علي صلاتك وقرءانك ومزاكرتك دول ال هاينفعووكى مش حد تانى



كلمات اعجبتنى
اختكــــــــــــــــــم مــــــــــــــــروة











رد مع اقتباس
غير متواجدة حالياً
 رقم المشاركة : ( 2 )
غايتي رضا ربي

رقم العضوية : 7533
تاريخ التسجيل : Nov 2010
الدولة :
العمر :
مكان الإقامة : ♥ في أَكنَافُ بَيتِ المَقدِس ♥
عدد المشاركات : 10,776 [+]
آخر تواجد : [+]
عدد النقاط : 61
قوة الترشيح : غايتي رضا ربي will become famous soon enough
الأوسمـة
بيانات الإتصال
آخر المواضيع

التوقيت
افتراضي رد: عارفه يعنى ايه تكونى بنت ؟؟

كُتب : [ 17 - 04 - 14 - 09:04 PM ]

اللهم إهدي بنات وشباب المسلمين لما يحبه ويرضاه
بارك الله فيكِ
ويسر الله أمرك





رد مع اقتباس
غير متواجدة حالياً
 رقم المشاركة : ( 3 )
ام الزهرتان
مشرفة مساعدة
رقم العضوية : 8319
تاريخ التسجيل : Mar 2012
الدولة :
العمر :
مكان الإقامة : الحبيبة مصر
عدد المشاركات : 5,813 [+]
آخر تواجد : [+]
عدد النقاط : 39
قوة الترشيح : ام الزهرتان is on a distinguished road
الأوسمـة
بيانات الإتصال
آخر المواضيع

التوقيت
افتراضي رد: عارفه يعنى ايه تكونى بنت ؟؟

كُتب : [ 17 - 04 - 14 - 09:43 PM ]




جزاكِ الله خيراً حبيبتى

وبارك فيكِ الرحمن





رد مع اقتباس
غير متواجدة حالياً
 رقم المشاركة : ( 4 )
بصمة داعية
قلب نشط
رقم العضوية : 5489
تاريخ التسجيل : Aug 2009
الدولة :
العمر :
مكان الإقامة : الجَزائِر~||
عدد المشاركات : 345 [+]
آخر تواجد : [+]
عدد النقاط : 38
قوة الترشيح : بصمة داعية is on a distinguished road
الأوسمـة
بيانات الإتصال
آخر المواضيع

التوقيت
افتراضي رد: عارفه يعنى ايه تكونى بنت ؟؟

كُتب : [ 20 - 04 - 14 - 12:54 AM ]

دُرر ...درر
ورغم ان بعض الكلمات اُستعصي علي فك شفراتها
الا ان المعنى الجوهري وَصل

،,
حقا كم نحتاج الى مثل هذه المواضيع الناصحة المُرشدة ...لتزيل الغشاوة عن العيون وتنظف القلب من تلوثه

جزاك الله خيرا دكتورة مروة
سعيدة بالقراءة لك
شكرا جزيلا





رد مع اقتباس
غير متواجدة حالياً
 رقم المشاركة : ( 5 )
أم أسيد
رقم العضوية : 7550
تاريخ التسجيل : Nov 2010
الدولة :
العمر :
مكان الإقامة : القدس
عدد المشاركات : 11,018 [+]
آخر تواجد : [+]
عدد النقاط : 109
قوة الترشيح : أم أسيد will become famous soon enoughأم أسيد will become famous soon enough
الأوسمـة
بيانات الإتصال
آخر المواضيع

التوقيت
افتراضي رد: عارفه يعنى ايه تكونى بنت ؟؟

كُتب : [ 20 - 04 - 14 - 12:19 PM ]

اللهم اهدي شباب وبنات المسلمين
جزاك الله جنة الفردوس الاعلى من الجنه اختاه الحبيبه
ييسر الله امورك ورزقك ماتتمنين
احبك في الله





رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

الكلمات الدلالية (Tags)
تكوني, دعوى, عارفه

أدوات الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيعى إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيعى الرد على المواضيع
لا تستطيعى إرفاق ملفات
لا تستطيعى تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


الساعة الآن 04:02 PM.


   الدرر السنية

بحث عن:



 
Powered by vBulletin
.Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd